zał.nr 2

 

                                                                                                                        Załącznik  nr 2  

  

  

 

Umowa  nr …….

 

   zawarta w dniu ………………. w  Węglewie pomiędzy:  

…………………………………………………………………………………………………  

…………………………………………………………………………………………………  

reprezentowaną przez ............................................ zwanej w dalszej części umowy   "ZLECENIOBIORCĄ”, 

a   Gminą Pobiedziska ul. Tadeusza Kościuszki 4 62-010 Pobiedziska NIP 7773094478 reprezentowaną przez: Katarzynę  Woźniak Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Józefa Kostrzewskiego we Węglewie zwaną w dalszej części umowy  "ZLECENIODAWCĄ"  

 

 

 

§ 1.  

  

1.Przedmiotem niniejszej umowy jest przygotowanie i dostarczenie posiłków dla uczniów Szkoły  

Podstawowej im. prof. J. Kostrzewskiego w Węglewie.

2.Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca przyjmuje do wykonania przedmiot umowy.

3.Wykonawca zobowiązuje się wykonywać przedmiot umowy, o którym mowa w ust. 1, zgodnie z przyjętą technologią żywienia w placówkach oświatowych, przestrzegając zasad wynikających z ustawy o warunkach zdrowotnych i żywienia.

4.Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki żywnościowe z przygotowanych posiłków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i udostępniał je na każde żądanie przedstawicielom właściwych instytucji kontrolnych.

5. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Dyrektora Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

 

 

  

§ 2 

1.Strony ustalają terminy realizacji  umowy od dnia 1 września 2025 roku do dnia 31 grudnia 2025 roku, w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, ferii szkolnych i dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od zajęć w szkole. 

2. Wykonawca zapewni wyżywienie przez wszystkie dni obowiązywania umowy. Koszty związane z dostawą  posiłków do placówek ponosi Wykonawca. 

§ 3 Realizację usług cateringowych opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następujących cenach:  

Cena za zupę: brutto: ..…………………………..…… zł  

Słownie ………………………………………………………………………..  

Cena za II danie : brutto: ..…………………………..…… zł  

Słownie ………………………………………………………………………..  

 Cena za zestaw(zupa+II danie): cena brutto: ..…………………………..…… zł  

Słownie ……………………………………………………………………….. 

Cena jednostkowa posiłku wynosi ………………………………. PLN  

 (słownie: ……………………………).    

  

 § 3

 

1.Wynagrodzenie obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia i może ulec zmianie tylko i wyłącznie na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zapytaniu ofertowym 

2.Zamawiający, zastrzega sobie prawo zmiany ilości liczby posiłków (wynikających z frekwencji dzieci), a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

 

§ 4 

1.Rozliczenie dostaw nastąpi na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego, faktur  co miesiąc, wystawionych w oparciu o miesięczny raport faktycznej liczby przygotowanych, dostarczonych i przekazanych posiłków . 

2.Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze.    

 

 

§ 5 

1.Zamawiający ma prawo kontroli i zgłaszania uwag do wykonywanych usług. 

2. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego uwzględnienia zgłoszonych przez Zamawiającego uwag. 

3.W przypadku nieuwzględnienia uwag Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest w terminie dwóch dni od zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do pisemnego uzasadnienia i poinformowania Zamawiającego o ich nieuwzględnieniu. 

 

§ 6  

1. W przypadku przekroczenia terminów dostawy posiłków wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia : 

a) do 30 minut Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% wartości określonej w § 3 ust.

1  (łączna wartość przedmiotu umowy); 

b) powyżej 30 minut Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 2% wartości określonej w § 3 ust. 1 (łączna wartość przedmiotu umowy). 

2.W przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy wskutek okoliczności za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, jak również w przypadku nieuzasadnionego rozwiązania umowy przez Wykonawcę, zobowiązuje się on do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 20% wartości umowy określonej w § 3 ust. 1 (łączna wartość przedmiotu umowy). 

3.W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy rozumianego w szczególności jako: 

a)   dwukrotne dostarczenie posiłków o zaniżonej wartości wagowej lub kalorycznej, 

b)  dwukrotne dostarczenie posiłków niezgodnie z ustalonymi dietami i jadłospisem, 

c)   dwukrotne dostarczenie posiłków o mniejszej ilości, 

d)  powtarzających się skarg rodziców na jakość posiłków, 

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości określonej w § 3 ust. 1niniejszej umowy. 

4.Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość ustalonych kar umownych. 

5.W przypadku zwłoki w regulowaniu należności przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, Wykonawca naliczał będzie odsetki ustawowe. 

6.Strony mogą rozwiązać umowę, z zachowaniem 1 – miesięcznego okresu wypowiedzenia – ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca kalendarzowego: 

a) Zamawiający w przypadku: 

-                     powtarzających się skarg na jakość posiłków i sposób ich przygotowania, rozumianych jako skargi, zgłaszane w terminie jednego miesiąca do Zamawiającego i zapisane w książce skarg, 

-                     niezachowania kaloryczności, dietetyki, gramatury i różnorodności posiłków. 

-                     trzykrotne powtórzenie się naruszeń obowiązków wynikających z załącznika nr 1 – specyfikacja istotnych warunków zamówienia 

b) Wykonawca w przypadku:- stwierdzenia, że Zamawiający notorycznie opóźnia się z zapłatą za wykonaną część dostawy.

7. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadkach określonych w Kodeksie Cywilnym a także w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży 

w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy. 

8. Zamawiający zastrzega sobie prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 

a)   trzykrotnego niedostarczenia posiłków w terminie przez Wykonawcę, 

b)  jednorazowej rażącej zwłoki Wykonawcy rozumianej jako brak przygotowania posiłków przez okres 1 dnia. 

§ 7

1.Strony ustalają, że w razie powstania sporu związanego z wykonaniem umowy  Wykonawca zobowiązany jest wyczerpać drogę postępowania reklamacyjnego, kierując swoje roszczenia do Zamawiającego. 

2.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 

3.W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 

4.Ewentualne spory powstałe na tle niniejszej umowy strony poddają rozstrzygnięciu właściwym sądom powszechnym w Poznaniu. 

§ 8

 

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. 

 

  ..................................                                                    ................................. 

                ZLECENIOBIORCA:                                                  ZLECENIODAWCA:

 

  

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lipca 2025 10:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Woźniak
Ilość wyświetleń: 5
10 lipca 2025 10:57 (Katarzyna Woźniak) - Zmiana treści zakładki.
10 lipca 2025 10:57 (Katarzyna Woźniak) - Dodanie nowej zakładki.